logo Facebook
i slova jsou činy

Evropa 2 upevňuje pozici, Frekvence 1 se snaží oslovovat mladší

08. listopadu 2018 13:00 / autor: Jan Mrzena

Evropa 2 si oproti poslednímu měření Radioprojektu polepšilo v "poslechovosti včera" (meziroční nárůst o 57 tisíce posluchačů), denně si ji naladí 915 tisíc posluchačů. Oproti předchozímu měření přeskočila i veřejnoprávní Radiožurnál a dostala se tak na druhou pozici. Evropa 2 si polepšila také v ukazateli share, který meziročně vzrostl o 0,8 % a zaujímá tak 9,6% podíl na trhu. Obdobný podíl na trhu (9,7 %) vykazuje také Frekvence 1. Suverénním lídrem na trhu rozhlasové reklamy je i nadále mediální zastupitelství Radiohouse, jehož rádia si denně naladí téměř 3,3 milionů posluchačů. 

"Jsem velmi ráda, že Evropa 2 dlouhodobě vykazuje nárůsty v ukazatelích poslechovosti, protože to jen dokazuje, že hudební rádio, které je plné vtipu a nadsázky, posluchače baví. Proto také připomínáme v kampani, že posluchačům u nás držíme flek. U Frekvence 1 probíhá postupný facelift a věřím, že jeho dopad se pozitivně odrazí v číslech Radioprojektu v horizontu jednoho roku. Změny nemohou být razantní, abychom neztratili stávající příznivce, ale naopak postupně nabírali nové posluchače. Už v tuto chvíli můžeme z detailního přehledu čísel vyčíst, že Frekvence 1 značně omladila svou posluchačskou základu. To je skvělá zpráva zejména pro naše obchodníky, protože se jim rozšiřuje zadavatelská oblast,“ říká Martina Říhová, výkonná ředitelka Active Radio a dodává: „Příjemně nás překvapuje také rádio Bonton, kterému meziročně vzrostla týdenní i denní poslechovost.“

Frekvenci 1 si denně naladí 741 tisíc, týdně více než 1,4 milionů posluchačů. Evropu 2 si týdně naladí více než 1,6 milionů posluchačů, denně pak dokonce 915 tisíc posluchačů. Z hlediska podílu na trhu je s 9,7 % Frekvence 1 trojkou českého éteru. Evropa 2 si oproti předchozímu měření polepšila o 0,1 % a dosáhla share 9,6 % (meziroční nárůst o 0,8 %). Bonton si polepšil v denní i týdenní poslechovosti. Ta oproti loňskému roku vzrostla o 24 % a aktuálně si tak rádio Bonton naladí týdně 72 tisíc posluchačů.

Z mediálních zastupitelství zůstává nejsilnější Radiohouse, který představuje 50,4 % celkového trhu. Denně si pak rádia ze skupiny Radiohouse pustí téměř 3,3 miliony posluchačů, týdně dokonce 5,2 milionů. Ve třetím čtvrtletí letošního roku došlo také k mírnému nárůstu v čistých investicích do rádiové reklamy - vzrostly dokonce o cca 7,3 mil. Kč.