logo Facebook
i slova jsou činy

K drtivé většině obyvatel ČR dorazí informace z MAFRY a CNC

12. srpna 2019 05:00 / autor: Jan Mrzena

Podle výsledků MEDIA PROJEKTU soupeřily o prvenství v zásahu inzertní sítě tiskových titulů společnosti MAFRA a CZECH NEWS CENTER. Konkrétně oslovila mediální skupina MAFRA na jedno vydání všech titulů 3 504 tisíc čtenářů, ovšem oproti předchozímu měření jich ztratila 94 tisíc a CZECH NEWS CENTER 3 355 tisíc čtenářů (úbytek 11 tisíc). S uctivým odstupem, leč stále významným dosahem zaujaly tituly vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA (2 577 tisíc, úbytek 50 tisíc). Tituly MAFRY a CNC tedy zasáhly úctyhodných 6 859 tisíc čtenářů.Vlivnou pozici si tituly MAFRA udržují napříč segmenty: mezi deníky a celostátními zpravodajskými týdeníky, společenskými časopisy, tituly zdarma, programovými časopisy i tituly životního stylu pro ženy. „Jak potvrzují i nejnovější výsledky Media projektu, akvizice vydavatelských aktivit společností Bauer Media v České republice i na Slovensku, která byla úspěšně dokončena na sklonku roku, celkově měnící se struktura mediální skupiny, větší rozmanitost produktového portfolia i v minulosti realizovaná restrukturalizační opatření, byly strategicky správnými kroky,“ komentoval pololetní výsledky Štěpán Košík, předseda představenstva společnosti MAFRA. Prostřednictvím deníků MF DNES (548 tisíc), Lidové noviny (201 tisíc) a Metro (474 tisíc) vydavatelství pravidelně oslovuje 1,1 milionu čtenářů na vydání. MF DNES zůstává nejčtenějším zpravodajským deníkem, Metro si udržuje pozici nejčtenějšího deníku v Praze a zůstává také nejčtenějším deníkem zdarma. Časopisem s největším počtem čtenářů je bezplatný 5plus2 (755 tisíc).

Společnost CNC má hned dva neotřesitelné primáty. Deník Blesk drží pozici nejčtenějšího deníku v České republice s 905 000 čtenáři na vydání a BLESK TV magazín je jediným titulem u nás s více než milionem čtenářů (1 098 tisíc). Má také ve svém portfoliu nejčtenější placený časopis na trhu – Nedělní Blesk se 450 000 čtenáři. Roste i deník Sport (224 tisíc) a jediný placený deník, který meziročně narostl - Aha! (208 tisíc). CNC se dařilo i mezi dětskými časopisy čtrnáctideník ABC navýšil čtenářskou základnu téměř o čtvrtinu na 152 000.

Celkový zásah tisku podle MEDIA PROJEKTU byl v prvním pololetí 2019 více než 86 % (lidé ve věku 12-79 let). Deníky a jejich přílohy čte 67 % populace, alespoň jeden časopis zaujme 79 %, tedy asi 7 milionů obyvatel. Z uvedených čísel je jasné, že i v době internetu tisk žije naplno. Je také patrné, že mediální investice Andreje Babiše nebyla marná.