logo Facebook
i slova jsou činy

Jan Bednář: Česká televize má velkou popularitu ve společnosti

11. ledna 2020 05:00 / autor: Jan Mrzena

„Česká televize měla v loňském roce podíl na sledovanosti 29,99 %, a byla tak nejvyhledávanějším českým vysílatelem. V hlavním vysílacím čase, stejně jako v roce 2018, její podíl převyšoval 28 %,“ pochlubil se na středeční schůzi televizní rady generální ředitel Petr Dvořák a pokračoval, „V žebříčku deseti nejsledovanějších pořadů, v rámci všech vysílatelů, obsadily sedm příček pořady České televize – nejsledovanější pohádku Princezna a půl království vidělo 2,67 milionu diváků. Program České televize od 23. prosince do 1. ledna 2020 byl z hlediska sledovanosti nejúspěšnější od roku 1998. Hlavní vysílací čas od 19:00 do 22:00 byl nejsledovanější od začátku měření v roce 1997.“ Poté připomněl Petr Dvořák 55. narozeniny Večerníčka, který je mezi dětmi od čtyř do dvanácti let stabilně nejsledovanějším dětským pořadem vlastní výroby v Česku. „V současné době vzniká v České televizi osm nových titulů. Ve výrobě je například nový večerníček s výtvarným rukopisem Josefa Lady O Honzovi, který se vydal do světa s beránkem Čertem, chystá se pokračování oblíbeného seriálu Chaloupka na vršku, večerníčkovská verze slavných pohádek Josefa Čapka O pejskovi a kočičce, Kdopak by se čertů bál spisovatele Jiřího Žáčka a výtvarníka Luďka Bárty nebo pokračování Nejmenšího slona na světě výtvarníka a režiséra Libora Pixy,“ přiblížil Petr Dvořák.

Diskuse k informacím generálního ředitele byla tentokrát rozsáhlá. Zdeněk Šarapatka kritizoval zařazení novoročního projevu premiéra Andreje Babiše na osmou večerní, Vratislav Dostál se nevěřícně ubezpečoval, že vznikla „nová tradice“ hned čtyř projevů nejvyšších ústavních činitelů. Ivana Levá pochválila označování pořadů, které nejsou vhodné pro děti, pěti novými piktogramy: „Jsem vděčná, že se na obrazovkách začnou objevovat piktogramy pro rodiče, aby věděli, kdy dětičkám říct po Večerníčku – tak a jdeme spinkat anebo aby je nechali u televize. Za to patří poděkování.“

„Česká televize dosáhla v minulém roce bez setiny 30% sledovanosti, což je obdivuhodné. Dá se říci, že z tohoto pohledu definitivně předhonila svého hlavního konkurenta, televizi Nova, která si dlouho držela v tomto směru svůj primát,“ komentoval loňské výsledky sledovanosti předseda Jan Bednář, „A tak si myslím, že v té záplavě kritiky proti České televizi a v té vlně těch negativních zpráv, tak vlastně trošku zapadá ta skutečnost, že Česká televize prožívá velmi úspěšné období. Má tak vysokou sledovanost - vlastně dá se říci i popularitu v naší společnosti.“

Radní poté schválili osnovu výroční zprávy o činnosti a vyslechli podrobné informace o činnosti divize Nových médií.

Příští jednání Rady České televize se uskuteční 22. ledna.