logo Facebook
i slova jsou činy

Satcentrum: Společnost Atmedia čeří mediální vody devátým rokem

20. května 2017 01:10





Mediální zastupitelství Atmedia na konferenci shrnula dosavadní působení a zmínila, ve kterých oblastech změnila český trh. Zásadním krokem bylo obchodování reklamního času stanic prostřednictvím balíčkového prodeje. Atmedia stojí u zrodu řady úspěšných projektů, jedna z loňských spoluprací přinesla na trh JOJ Family. Ta se zdárně etablovala a dosahuje share 1 %. Představeny byly též nové stanice v portfoliu – Plzeň TV, PRAHA TV a TUTY.


„Naším vstupem na český trh v roce 2008 jsme změnili mnohé, jako první jsme například začali budovat portfolio tematických stanic. O rok později jsme pak vstoupili do peoplemetrového měření, čímž jsme změnili skladbu trhu. Tento krok vyústil ve standardní GRP prodej. Současně jsme tehdy představili unikátní novinku – tzv. ‚balíčkový prodej‘, až do té doby se totiž na českém trhu obchodovaly stanice jen samostatně,“ uvedla tiskovou konferenci Michaela Vasilová, Managing Director mediálního zastupitelství Atmedia.

V roce 2010 přišla společnost Atmedia s balíčkovým prodejem a novinkou se stalo obchodování na více cílových skupin. Unikátní byla z hlediska českého trhu dětská skupina 4–14 let, kterou do té doby zadavatelům nikdo nenabízel. S první vlnou digitalizace se Atmedia stala partnerem řady úspěšných televizních projektů na českém trhu, a rozvinula tak segment tematických stanic a jejich dostupnost celému televiznímu publiku v České republice.

Přechod na DVB-T2 vidí Atmedia jako krok, který s sebou nese nové příležitosti: „Sledujeme aktuální vývoj a věříme, že změna vysílacího standardu přinese kýžený rozvoj tematické televizní nabídky, nové interaktivní formáty - jako je například HbbTV - i nové příležitosti monetizace obsahu,“ doplňuje Michaela Vasilová. Přidanou hodnotou pro zastupované tematické stanice Atmedia je řádné členství v Asociaci televizních organizací (ATO). Atmedia je tedy součástí diskuzí o dalším vývoji měření televizní sledovanosti nebo zapojení census dat do projektu.


Komplexní nabídka a pohled na diváky lákají reklamní zadavatele

Televize musí znát své diváky. Mediální zastupitelství Atmedia vstoupilo do projektu MML-TGI a spolupracovalo také se společností STEM/MARK. Z řady průzkumů vyplývá, že tematické stanice Atmedia sledují zejména aktivní diváci ve věku 30–59 let (soc. ABC, větší města, zejména rodiny s dětmi). Ve srovnání s ostatními televizemi na trhu reklama na obrazovkách Atmedia diváky o 50 % méně obtěžuje, zároveň si diváci o 31 % více pamatují značky zadavatelů a o 59 % více diváků Atmedia reklama inspiruje k vyhledávání dalších informací.

Reklamním zadavatelům tedy společnost Atmedia může detailně představit své diváky. Díky řadě úspěšných kroků se podíl na sledovanosti za první čtyři měsíce roku 2017 dostal na hodnotu 3,74 % (CS 15+), přičemž měsíčně televize osloví 50,81 % diváků (CS 15+). V loňském roce si tematické stanice naladilo 94,20 % diváků (CS 15+), přístup k nim tedy mají fakticky všichni diváci v České republice.

Z hlediska obchodní nabídky servíruje Atmedia komplexní komerční možnosti – sponzoring, teleshopping, injektáž, product placement, on-line či nejnovější HbbTV. Atmedia aktuálně nabízí klientům HbbTV na sedmi stanicích a portfolio plánuje rozšířit. Společnost jde cestou mediálního kanálu a chce přinést divákům obsah s přidanou hodnotou a na míru daného klienta.


Atmedia a JOJ Family úspěšně spolupracují už téměř rok

Prvních osm měsíců po vstupu stanice JOJ Family lze hodnotit vysoce pozitivně. Stanici si dosud naladilo přes 64 % diváků starších 15 let. V únoru se poprvé s měsíčním podílem na sledovanosti dostala stanice nad 1 %, přičemž je primárně vyhledávaná ženami ve věku 35–64 let ze socioekonomické skupiny ABC. Mediální zastupitelství Atmedia prodává reklamní prostor této stanice od loňského září.

Diváci JOJ Family vyhledávají zejména původní pořady zaměřené na lidské příběhy, zábavu, magazíny. Oceňují rovněž českou filmovou a seriálovou klasiku. Dlouhodobě nejúspěšnějším pořadem je Soudní síň, rekord z hlediska podílu na sledovanosti má epizoda z 13. ledna, kterou vidělo 7,01 % všech diváků starších 15 let sedících u televize. Oblíbenost české a slovenské verze je vyrovnaná.

Program JOJ Family zajímá hojně diváky také v hlavním vysílacím čase, důkazem je pravidelný pořad V sedmém nebi (2,74 % - maximální share v CS 15+) a Česko Slovensko má talent (2,44 % - maximální share v CS 15+). Populární jsou české filmy a seriály, z nichž nejvyšší share dosáhl snímek Bouřlivé víno (3,12 % - maximální share v CS 15+). Diváky oslovil rovněž magazín Nové bydlení (1,66 % - maximální share v CS 15+).


Společnost Atmedia zahájila spolupráci s dalšími stanicemi

Mediální zastupitelství Atmedia navázala spolupráci se dvěma regionálními stanicemi. PRAHA TV pro diváky pravidelně připravuje proud informací a dokumentů vztahujících se k hlavnímu městu a Středočeskému kraji. Plzeň TV zprostředkovává zprávy, zábavu a magazíny z Plzeňského kraje. Pro zadavatele jsou připraveny klasické reklamní spoty doplněné o sponzoring a injektáž. V případě Plzeň TV doplňuje komerční možnosti také teleshopping. Obě stanice mají potenciál oslovit až třetinu české populace.

V neposlední řadě zastupuje Atmedia novou stanici pro děti a teenagery s názvem TUTY. Zábavný program se zaměřuje na animované filmy a seriály, nabízí pořady s nachytávkami (prank), zahraniční YouTube scénu a řadu původních formátů. Stanice zahájí vysílání symbolicky na Den dětí, tedy 1. června. TUTY bude bezplatně dostupná v pozemním vysílání, na satelitu, kabelu a IPTV. Televize reaguje na poptávku zadavatelů po cílové skupině dětí a mládeže.

Společnost Atmedia Czech je obchodní zastupitelství tematických TV stanic ve střední a východní Evropě. Atmedia působí na českém trhu od roku 2008, kdy začala s klasickým spotovým prodejem reklamního prostoru. V roce 2009 část stanic z portfolia vstoupila do peoplemetrového měření, a přidala se tak k prodeji v „jednotné měně“ – GRP. Počátkem roku 2010 uvedla Atmedia na trh tehdy jedinečný způsob prodeje reklamního prostoru na tematických stanicích. Jednalo se o prodej prostřednictvím prodejních balíčků. Obchodně aktuálně zastupuje 25 tematických televizních stanic na českém a slovenském trhu, mj. z významných mezinárodních skupin jako AMC, Disney, FOX nebo slovenské JOJ Group.


Tomáš Surák, Research & Marketing Director, Atmedia