logo Facebook
i slova jsou činy

MediaGuru: Alkoholové značky nabízí v létě zelené oázy

12. srpna 2017 09:10


Stále více značek alkoholických nápojů vytváří možnosti, jak uniknout ruchu velkoměsta.
Léto je většinou ve znamení dlouhých večerů, úniku do přírody a pohody. Ty, kteří se z města nedostanou, se snaží oslovit „tou pravou letní atmosférou uprostřed zeleně“ čím dál více alkoholových značek. V českém prostředí je vytváření zelených oáz ve městě doménou kategorie ciderů, v zahraničí se do toho pouští i značky ginů či likérů.

Podle portálu TrendHunter, mapující trendy po celém světě, budováním zelených ploch značky reagují na přirozenou lidskou touhu po úniku z každodenního rušného života ve městě. Tím, že  spotřebitelům navodí onen kýžený pocit klidu a pohody, ukážou, že jsou naladěny na stejnou životní notu, a dokážou poskytnout pozitivní zážitek, o který se lidé rádi podělí na sociálních sítích.

Na českém trhu s pocitem pohody a klidu uprostřed velkoměsta pracují zejména značky ciderů. Český Kingswood z portfolia společnosti Plzeňský Prazdroj se o navození letní atmosféry uprostřed zeleně snaží už od svého startu v roce 2013, kdy v Praze a Brně vytvořil zónu zelených stromů s posezením na lavičkách. Od té doby se svou „zelenou oázou“ objíždí různé akce a zve „do světa, kde vládne příroda, jablka a nekonečná letní pohoda“. Právě „pohoda“ se stala hlavní komunikační linií značky a odráží se nejen v televizním spotu, vybízející ke zpomalení, ale i v aktivacích ve městě – zatímco loni si Kingswood pohrál s tramvajovou zastávkou, letos umístil na stromy v parku veliká jablka s překvapením.



Další značkou, která sází na přírodu, je cider Strongbow společnosti Heineken, který byl na český trh uveden v roce 2015. Se sloganem Přírodu do města podporuje zakládání či revitalizaci komunitních zahrad ve městě. Ve spolupráci s obecně prospěšným podnikem Kokoza jich vytvořila již několik, letos se kupříkladu podílela na tvorbě zahrady na střeše paláce Lucerna, která bude ve dnech od 17. do 23. srpna otevřena veřejnosti.

Na střešní zahrady se ostatně v zahraničí vsadil i cider, který má v České republice na starosti Budějovický Budvar. Značka Somersby si otevřela obrovský bar na střeše v centru portugalského města Porto.

Střešní bar cideru Somersby v Portu

Do zelených pop-up barů se na cizích trzích pustily i značky z dalších kategorií lihovin. Francouzský likér Chambord letos na tři dny vystavěl v Londýně bar Le Crown and Cactus, v němž uprostřed květin míchal návštěvníkům personalizované koktejly, zavedl je do sklípku se šampaňským či nabídl „zahradní“ hry.



Do květinově laděného pop-up baru letos zval v Londýně také likér St. Germain. Květinami byly porostlé chodby, schodiště i samotný bar, kde se lidé mohli ponořit do atmosféry „années folles“ (bláznivá léta) Paříže 20. let minulého století, kdy tento bezinkový likér vznikl.



Hendrick’s Gin před dvěma lety vytvořil na dva měsíce pomocí ptačích klecí, sušených růží, pivoněk a hortenzií bar inspirovaný prostředím botanického skleníku v hotelu Blakes v Kensingtonu.



Ve stejný rok se australský gin Archie Rose spojil s Muzeem současného umění (MCA) a zval zájemce do ginové zahrady.



-stk-