logo Facebook
i slova jsou činy

Co Nova a Barrandov v červenci ztratily, Prima a ČT získaly

02. srpna 2018 05:00 / autor: Jan Mrzena

V červenci sedí u televize podstatně míň diváků než v jiných měsících. Proto všechny televize nasazují především osvědčené pořady. Ovšem i tento způsob přípravy programových schémat vyžaduje kreativitu a zásobu kvalitních formátů. A také pevné divácké jádro. Skupina Nova v červenci navázala na trend posledních let a ztratila v celodenním vysílání podle měření ATO-Nielsen Admosphere ve srovnání s červencem minulého roku 2,5 % diváků ve skupině 15+. Průměrná sledovanost tak skupině Nova klesla na 25,7 %. První místo si sice ještě drží mezi diváky 15 – 54 (především díky Televizním novinám, Comebacku a některým filmům), ovšem i tam trvale diváky ztrácí. Skupina Barrandov ztratila oproti loňsku 2,8 % a klesla tak na 7,8 % mezi diváky 15+. I v tomto případě je odliv diváků trendem, který nezastavily ani nové formáty TV Barrandov (pořady Jaromíra Soukupa).

Nové diváky získaly kanály skupiny Prima, ale i programy České televize. Prima si oproti loňsku polepšila o 1,8 % v share mezi diváky 15+ a dosáhla 22 % sledovanosti. Může za to především nový kanál Prima Krimi. Česká televize si ve srovnání s červencem 2017 polepšila o 2,2 % diváků 15+ a její programy sledovalo 31,6 %. Příliv diváků veřejnoprávní televizi zajistily především přenosy z fotbalového mistrovství světa na ČT sport, případně na ČT2. Konkurenci drtili tradičně Chalupáři, ale třeba i další seriál Vyprávěj. To jsou původní televizní formáty a jejich sledovanost zdůrazňuje preferenci diváků oproti filmům, zejména na komerčních televizích. Je zřejmé že i kvalitní film má pro diváky zásadní omezení v podobě přerušování reklamou každou půl hodinu.

České televizi se v létě tradičně daří. Ovšem letos komerčním konkurentům odskočila viditelně. Českou televizi sledovalo nejvíc diváků celý první půl rok, potvrzení trendu i v červenci a poměrně velkým investicím do svého podzimního programu podrobnosti zde

http://www.ceskamedia.cz/clanek/98184/petr-dvorak-mame-chut-riskovat-a-zkousime-veci-do-kterych-se-zatim-nikdo-nepustil

Vzhledem k tomu, že trendy sledovanosti jsou zřejmé, stejně tak i směřování TV Nova, Prima a Barrandov v nejbližší době se dá předpokládat, že přízeň diváků siváků si nejen udrží po celý rok., dá se předpokládat, že přízeň diváků si Česká televize nejen udrží po celý rok.